Apel către limbrici, marii artişti: actori, compozitori, cântăreţi

Florin Chilian/ februarie 6, 2019/ Blog, Editoriale, Presa/ 1 comments

Autor: Florin Chilian

6 Mai 2009

„Artistul trebuie să fie mai puternic decât arta lui, pentru că trebuie să o apere!” (Matisse)

Pentru cei mai mulţi dintre voi, acest motto nu are nici un fel de relevanţă, marea voastră majoritate fiind nişte bieţi imitatori, infractori de drept comun, nimic mai mult.

Cum să puteţi fi vreodată creatori responsabili ai vreunei forme de artă, când toată viaţa aţi furat arta, creaţia şi destinul altora, copiind cu neruşinare şi profitând de pe urma falsului grosolan, încasând bani nemeritaţi, semnând în fals copii nefericite ale adevăratelor creaţii?! Care artă?! Ce să apăraţi?!…

Florin Chilian interviu CNN
Florin Chilian interviu CNN

„Ascaris lumbricoides (numit popular limbrici) este un vierme intestinal, cilindric, alb-galbui, raspandit in toata Romania, ascaridiaza fiind cea mai frecventa parazitoza sociala. La capatul anterior, limbricul are orificiul bucal, inconjurat de trei buze groase necesare exprimarii iubirii de stapin, iar la capatul posterior-orificiul anal. Limbricul este primul din seria animala la care aceste doua orificii sint separate.Romanul este singura gazda susceptibila, acesta fiind primul din specia animala care incearca sa uneasca la loc cele doua orificii intru cearea primului perpetuum mobile de speta I. Modul de infectie este prin transmitere fecal-orala.

Stiu ca, pentru cei mai multi dintre voi, acest moto nu are nici un fel de relevanta, marea voastra majoritate fiind niste bieti imitatori, infractori de drept comun, nimic mai mult. Va cunosc foarte bine micimea, spaimele, minciuna, impostura si medio

Anunt pe aceasta cale ca nu voi mai participa niciodata la o actiune caritabila in scopul ajutorarii vreunui artist, indiferent de situatie, indiferent de domeniul de creatie. Prea multi m-au intrebat cu ce este diferit copilul unei „vedete” de copilul unui om din Constanta sau din Brasov care se prapadeste de cancer?! Cu ce este mai pretioasa viata unui „megastar” in comparatie cu viata unui necunoscut?! Oare pentru familia sau prietenii unui necunoscut viata acestuia nu e importanta?!

Nu am inteles atunci ce-mi spuneau oamenii si am considerat ca e inca o dovada de „solidaritate” romaneasca. Adevarul este insa ca acei oameni au dreptate! Daca artistii romani si-ar fi aparat drepturile, nici unul dintre ei nu ar fi ajuns in situatia de a cere sprijin si atunci toate acele teledoane ar fi fost indreptate catre cei ce aveau cu adevarat nevoie de televiziuni pentru problemele lor.

Unul dintre copiii necunoscuti pentru care am reusit sa stringem banii necesari tratamentului a murit zilele trecute, invins de cancer, dar si de refuzul imbecil al unui „vector de opinie”, mare om de presa, de a publica un text in care se dadeau si conturile unde „anonimii” puteau face donatii. In acel editorial, Dana Andronie semnala si atitudinea unor „artisti”, colegi ai mei, care refuzau sa participe la astfel de evenimente de stringere de fonduri, pentru ca aveau „cintari electorale”…

In doi ani (2007 si 2008) s-au strins, la organismele de colectare si gestionare a drepturilor de autor si conexe, aproape 90 (nouazeci) de milioane de euro. In ultimii 10 ani s-au colectat peste jumatate de miliard de euro la aceleasi organisme. Daca artistii ar fi avut acea demnitate pe care numai adevarata creatie ti-o da, atunci disperarea nu ar fi ajuns sa-i scoata din case, apelind la ajutorul comunitatii.

Sint scirbit si satul de umilinta pe care o accepta marii artisti ai neamului, cersind la televizor dreptul de a munci pina la o suta de ani! Sint jenat de meschinaria lor ce ii face sa se injoseasca, pentru a mai lungi smecheria ce le permite sa cumuleze pensiile cu salariul si sa cerseasca degradant 20 de euro, fara a se gindi la generatiile de actori, artisti ce stau sa vina dupa ei. I-am intrebat de ce prefera degradarea unui astfel de demers si mi-au raspuns, halucinant, ca este sub demnitatea lor sa se lupte pentru citiva firfirei! Demnitatea nu are nimic de-a face cu banii, ci doar cu PRINCIPIUL! De cind este nedemn sa-ti aperi demnitatea?!!! Toate acele 90 de milioane de euro SINT BANII LOR, ai artistilor, si sper ca macar valoarea sumei sa-i determine sa revina la verticala. Destul cu tirisul in patru labe, fie si numai de dragul banilor! Sint 20 de ani decind a murit Ceausescu iar pe cei care ne conduc acum, dupa cite se vede, nu-i intereseaza linsul in cur.

De trei ani sint, pentru cei mai multi dintre voi, „scandalagiul” Chilian! Asta pina v-am dovedit ca se poate. E posibil, asadar, si in Romania, sa nu accepti umilinta, sa-ti aperi drepturile si in final sa cistigi, chiar daca te lupti cu guvernanti oligofreni.

De trei ani incerc sa va scot din moartea cerebrala in care va aflati. Se pare ca banii intrati pe cardurile CREDIDAM si UCMR-ADA, in urma actiunilor mele, au reusit sa faca asta. Nu au picat din cer acei bani, ci in urma „scandalurilor” mele, intre care un memoriu adresat sefului SRI, Cristian George Maior, memoriu din care va redau o mica parte:

\’Degeaba va luptati pentru transparenta modului de colectare si gestionare a sumelor cuvenite artistilor romani, pentru ca o parte din acesti bani merg la SRI si la partidele aflate la guvernare.\’

Oricit de aiuritoare poate parea fraza asta, este spusa de unul dintre cei ce sint pusi sa ne apere, si anume de Domnul Stefan Gheorghiu, in calitatea sa de director general al CREDIDAM (Centrul Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti). Asta i-a declarat doamnei Mihaela Mihai, presedinte al Uniunii Artistilor Liber Profesionisti din Romania (U.A.L.P.R.), initiatoarea legii 109/2005, privind indemnizatia pentru activitatile artistilor).

Nu pretind multumirile sau binecuvintarile voastre! Este nevoie insa de arta voastra si asta da, v-o pretind! Pentru ca, se pare, frica v-a transformat in limbrici, jalnice nevertebrate cu care securistii se joaca dupa pofta inimii. Amintiti-va cine sinteti si, daca pentru voi nu aveti demnitatea de a lupta pentru ceea ce va apartine, si nici pentru copiii sau nepotii vostri, faceti-o pentru bani! 90 de milioane de euro alina multe cocoase.

„Desenul” de mai sus reprezinta ceva ce n-au gasit procurorii DNA, si anume o mica parte dintr-o schema prin care sintem furati de ani de zile. Inutil sa va spun ca aceasta „suveica” se intilneste cu o firma din British Virgin Islands, adica un paradis fiscal. Prea multi „vectori de opinie” din presa se regasesc ca actionari prin zecile de firme care compun suveica asta si de aici lipsa de acoperire media a problemelor legate de drepturile de autor.

Chiria pe un metru patrat la Magazinul Muzica este intre 70 si 100 de euro pe luna. Oare cit plateste Orange Romania si cui, contractul de inchiriere fiind facut cu SC Muzica 2001?! Iorgulescu si UCMR-ADA s-au asociat si au inceput sa ne fure banii prin firma Muzica 2001. Banii acestia sunt incasati prin interpusi, pentru ca a avut grija sa se retraga din societati atunci cind a fost numit ministru, lasindu-si astfel slugile sa-l serveasca. Procurorii DNA cunosc extrem de bine schemele acestea, dar sint foarte sensibili la bolile infractorilor si dau NUP-uri pe banda rulanta. Noroc cu UE si procurorii de la OLAF.

Toti acesti bani ni se cuvin pentru ca sint ai nostri, doar ca lasitatea voastra permite unor infractori sa ma fure si pe mine iar eu nu am de gind sa accept asta! Cutremuratoare este situatia domnului Cornel Constantiniu suferind de boala Parkinson. Desi s-au facut multe pentru a-l ajuta in aceasta privinta, a fost furat, pe de alta parte, de drepturile ce i se cuveneau (atit dinsul cit si d-na Angela Similea) de la coloana sonora a filmului \’4 luni 3 saptamani si 2 zile\’, film regizat de Cristian Mungiu. Banii au fost incasati de firma cu care se facuse contractul pentru coloana sonora: „Star Media Music” – firma infiintata de Iorgulescu, fostul ministru PNL al Culturii.

Pina la desfiintarea FNI, asociatia dreptului de autor, ADA, a depus in conturile acestuia uriase sume de bani incasind dobinzi fabuloase in numele artistilor romani. Numai ca aceste sume nu se regasesc nicaieri, cu atit mai putin in buzunarele artistilor in numele carora s-au efectuat aceste tranzactii.

Cum este posibil ca un inspector UCMR-ADA, insarcinat cu colectarea drepturilor de autor, sa incaseze venituri lunare in medie de 70.000 ron?! Marius Achim incaseaza toate aceste sume, plus uriase drepturi de autor si conexe, pentru ca este si compozitor si interpret (pe linga faptul ca este sotul doamnei Ana Achim, directoarea UCMR-ADA). Fostul sofer Marius Achim, ajuns inspector UCMR-ADA pentru colectarea sumelor, incaseaza in medie peste 15.000 euro lunar ca venituri, in timp ce artistii apeleaza la mila publica pentru ei sau pentru copii lor. Pentru unii dintre acestia este deja prea tirziu. Asta in timp ce Iorgulescu incasa ca presedinte UCMR-ADA peste 820 de milioane din salarii si alte 330 de milioane din drepturi de autor. Un miliard, o suta cincizeci de milioane anual, iar voi … Limbrici!

Nu ma astept ca marii artisti ai neamului sa apara la televiziuni sa-si ceara drepturile. Au fost cumparati ieftin, momiti cu posturi de conducere in cadrul acestor organisme de colectare si gestiune a drepturilor de autor si conexe. Un exemplu de artist care punea cindva intrebari incomode este Marius Moga. A fost cooptat in conducerea UCMR-ADA si acum doar se plinge ca i-au scazut veniturile din drepturi de autor. Dar, fiind in conducere, nu mai poate face nimic. D-nul Mihai Pocorschi a fost trimis la mine sa-mi inchida gura, propunindu-mi „onoarea” de a intra in conducerea UCMR-ADA, „acolo de unde se impart banii adevarati”… Eu am refuzat, asa cum am refuzat si alte „demnitati” publice prin guvern, etc… Moga insa – nu. Iar acum regreta. Toti marii actori ai neamului se minjesc, primind sume infime de bani, menite sa le inchida gura. Daca ar sti acesti limbrici ieftini ca, de fapt, nu primesc nici macar 0,5 procente din ce li s-ar cuveni de drept… Circa 70% din sumele colectate de UCMR-ADA si CREDIDAM pleaca din tara, chipurile, pentru plata artistilor straini. Doua conturi unde pleaca aceste sume sint cel putin suspecte. Unul este in Rusia („suveica” indica un potential detinator al acestui cont), iar altul este in Buenos Aires, alt paradis fiscal.

In situatia in care v-a mai ramas ceva demnitate, aveti mai jos doua formulare tip. Tot ce trebuie sa faceti pentru voi este sa printati cite doua exemplare din fiecare, sa le completati, sa mergeti cu ele la sediile UCMR-ADA si CREDIDAM, sa cereti numar de inregistrare si data pentru fiecare. Un exemplar il lasati la registratura respectivei institutii iar cu cel ramas mergeti si-l lasati la societatea de audit SC Vulpoi & Toader Management SRL, la adresa str. Henri Coanda nr. 27, Sector 1 (linga restaurantul chinezesc pe Ana Ipatescu).

Nu ma astept de la muzicieni membrii UCMR-ADA sa semneze cererile de audit. Spaima lor cea mare este data de semnaturile lor pe fisele de inscriere a pieselor. Ceva mai mult de 98% din muzica romaneasca este furata si sefii de la UCMR-ADA stiu asta. Cum ridica vocea, cum li se baga sub nas dovada imposturii, a hotiei. Fals, uz de fals si incasare de foloase necuvenite… Asta inseamna muzica romaneasca.

De la actorii romani, membri CREDIDAM, ma astept sa fie mai dornici de dreptate. Si ma astept in primul rind de la tinerii carora li se refuza arta, nu de la cei virstnici, mult prea obisnuiti cu umilinta.

Intre artistii ce si-au exprimat acordul, sau au semnat deja aceste formulare privind cererea de audit, se numara: Angela Similea, Medeea Marinescu, Zoia Alecu, Stefan Banica jr, formatia Mandinga, Ovidiu Popa, Florin Cojocaru (Class), Nicu Gigantu. De asemenea d-nul Catalin Muraru, patronul casei de discuri Roton, si-a manifestat intentia de a trimite spre semnare aceste formulare tuturor artistilor aflati sub contract.

P.S. Nu ma astept ca acest apel sa fie preluat de media romaneasca. Unul dintre motive este acela ca in toate marile trusturi de presa este macar un sef care fura din banii artistilor, avind legaturi directe cu acea „suveica”. Ca sa nu mai pun la socoteala si realitatea conform careia toate furturile din cultura romana s-au facut cu sprijinul nemijlocit al MAE, care de fapt inseamna SIE, unde au ramas mult prea multi securisti de pe vremea lui Ceausescu… Sa fie oare intimplator faptul ca toate cazurile de mare coruptie din cultura anchetate de DNA nu s-au finalizat altfel decit cu NUP? Toate aceste cazuri au culminat cu inghetarea proceselor iar directorii ORDA, Rodica Pirvu director general, directorul adjunct Eugen Vasiliu si seful de serviciu Laurentiu Oprea au scapat de urmarirea penala, asemeni lui Gorbunov, pe motiv de boala…”

*Ascaris lumbricoides (numit popular limbrici) este un vierme intestinal, cilindric, alb-gălbui, răspândit în toata românia, ascaridiaza fiind cea mai frecventă parazitoză socială. La capătul anterior, limbricul are orificiul bucal, înconjurat de trei buze groase necesare exprimarii iubirii de stapin, iar la capătul posterior-orificiul anal. Limbricul este primul din seria animală la care aceste două orificii sînt separate.Românul este singura gazda susceptibilă, acesta fiind primul din specia animală care încearcă să unească la loc cele două orificii întru cearea primului perpetuum mobile de speţa I. Modul de infecţie este prin transmitere fecal-orală.

Catre: Centrul Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti

Bucuresti, Sector 1,

Str. Jules Michelet nr. 15-17, etaj 2, apartament 11

Din partea: ____________________________________________

Data: ___________

Ref: Solicitare informatii

Domnule Presedinte,

Subsemnatul, ____________________________________________, cetatean _____________________,domiciliat in_____________________________, str._________________________________________,nr_____ , _________________et.______, ap._______, legitimat cu ______________________________,seria/nr __________________, eliberat de __________________________________________________,la data de ______________________________CNP : ________________________________________,

in calitate de membru in cadrul Centrului Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (denumita in continuare “CREDIDAM”),

In conformitate cu prevederile Statutului CREDIDAM, precum si a prevederilor legale in vigoare, va solicit informatii detaliate si documentele justificative aferente acestora, referitoare la gestionarea drepturilor ce mi se cuvin in calitate de membru CREDIDAM, respectiv modul de calcul al sumelor ce mi-au fost repartizate pana in prezent, provenienta si modul de colectare a fondurilor ca formeaza baza de calcul a sumelor repartizate membrilor CREDIDAM in raport cu cheltuielile proprii de administrare.

In acest sens, mandatez pe SC Vulpoi & Toader Management SRL, cu sediul in Buftea, Str. Garoafelor nr. 1A, judetul Ilfov, cu punct de lucru inregistrat in Bucuresti, str. Henri Coanda nr. 27, Sector 1, cod unic de inregistrare RO16414068, prin reprezentantul legal dl. Marcel Vulpoi, sa ma reprezinte, cu depline puteri, in relatia cu reprezentantii CREDIDAM in vederea sustinerii cererii formulata mai sus, avand dreptul ca pentru mine si in numele meu sa formuleze noi solicitari in acest sens, sa solicite orice informatii si/sau documente, sa primeasca orice raspunsuri si corespondente, semnatura sa fiindu-mi opozabila.

Cu respect,

_________

Catre: Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania

Asociatia pentru Drepturi de Autor

Bucuresti, Sector 1,Calea Victoriei nr. 141

Din partea:______________________________________________ 

Data: ___________________

Ref: Solicitare informatii

Domnule Presedinte,

Subsemnatul, ____________________________________________, cetatean _____________________,domiciliat in_____________________________, str._________________________________________,nr_____ , _________________et.______, ap._______, legitimat cu ______________________________,seria/nr __________________, eliberat de __________________________________________________,la data de ______________________________CNP : ________________________________________,

in calitate de membru in cadrul Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania – Asociatia pentru Drepturi de Autor (denumita in continuare “UCMR-ADA”),

In conformitate cu prevederile Statutului UCMR-ADA, precum si a prevederilor legale in vigoare, va solicit informatii detaliate si documentele justificative aferente acestora, referitoare la gestionarea drepturilor ce mi se cuvin in calitate de membru UCMR-ADA, respectiv modul de calcul al sumelor ce mi-au fost repartizate pana in prezent, provenienta si modul de colectare a fondurilor ca formeaza baza de calcul a sumelor repartizate membrilor UCMR-ADA in raport cu cheltuielile proprii de administrare.

In acest sens, mandatez pe SC Vulpoi & Toader Management SRL, cu sediul in Buftea, Str. Garoafelor nr. 1A, judetul Ilfov, cu punct de lucru inregistrat in Bucuresti, str. Henri Coanda nr. 27, Sector 1, cod unic de inregistrare RO16414068, prin reprezentantul legal dl. Marcel Vulpoi, sa ma reprezinte, cu depline puteri, in relatia cu reprezentantii UCMR-ADA in vederea sustinerii cererii formulata mai sus, avand dreptul ca pentru mine si in numele meu sa formuleze noi solicitari in acest sens, sa solicite orice informatii si/sau documente, sa primeasca orice raspunsuri si corespondente, semnatura sa fiindu-mi opozabila.

Cu respect,

Florin Chilian

Florin Chilian
Artist

Share this Post

About Florin Chilian

În anul 1985, participând ca spectator la un concert Valeriu Sterian și Compania de sunet, în a cărui deschidere cânta Doru Stănculescu cu a sa melodie Shambala, se simte atras de înțelesurile acelei melodii care îi va schimba viața. Decide să renunțe la cariera sportivă și să învețe să cânte la chitară. Omul care i-a îndrumat primii pași în muzică a fost un prieten din copilărie, Marcel Condruz, care l-a învățat primele acorduri de chitară.[1][2] În cadrul liceului Matei Basarab a facut parte din brigada artistică. Apoi a înființat formația Rubin, participând ca voce și chitară, alături de Mirela Păun(voce și chitară), Adrian Năstase(chitară bas), Dan Cimpoieru(baterie). Cu Rubin și brigada artistică a câștigat Premiul I la Festivalul Național „Cîntarea României” între anii 1984 și 1987.[1][3] După treapta a 2-a, în 1985 și după renunțarea la sport, pentru a își asigura traiul s-a angajat ca tehnician la Valeriu Sterian.[1][3] Primul său concert solo pe o scenă a fost în 1986 la Clubul Universitas. Atunci Mircea Vintilă i-a împrumutat chitara sa în cadrul unui concert Mircea Vintilă și Valeriu Sterian.[2] În 2001, la 33 de ani, cu prețul unor mari sacrificii financiare personale, reușește să își lanseze primul album „Iubi - Interfața la realitate” care inițial a fost refuzat de toate casele de discuri din România. În cele din urmă reușește să îl pună pe piață cu ajutorul lui Romulus Arhire, la casa de discuri Soft Records. Albumul este foarte bine primit de publicul din zona underground. Cu ajutorul benevol al unui om pe care urma să-l cunoască după mulți ani (Teodorescu Alexandru a.k.a. „Oase” din Buzău ) albumul a devenit foarte cunoscut în lumea underground, Florin Chilian fiind solicitat pentru primul său concert ca artist profesionist în București în anul 2002. Totuși albumul, la epoca sa, nu a fost difuzat de rețelele de radio și televiziune. El conține hiturile „Iubi” și „Chiar dacă”. În 2004 semnează un contract cu casa de discuri Roton iar în luna septembrie a aceluiași an lansează cel de-al doilea album „Zece Porunci, raport despre starea națiunii, 1989-2004. Primul pas”, album ce conține hit-ul „Zece”. Albumul este bazat pe interpretarea muzical-laică a celor 10 Porunci biblice, Florin Chilian fiind primul și singurul om care a pus Cele zece porunci pe muzică, de 2000 de ani încoace. Timp de 4 ani, rețelele de radio și televiziune au refuzat difuzarea melodiei „Zece” pe motiv ca acest tip de muzică, doar voce și pian, „țineau de secolul XVI”.[5] Aceasta până când Giovanni Francesco, managerul canalului MTV România, a decis să difuzeze melodia „Zece” cu riscul de a-și pierde funcția. Succesul a fost instantaneu, melodia Zece ajungând pe prima poziție a topurilor MTV pentru o lungă perioadă de timp. Piesa „Zece” a reușit pâna la urmă să fie difuzată pe toate canalele de radio și TV iar pe YouTube este prima melodie românească ce a reușit să facă primul milion de vizualizări și să atingă ulterior peste 10 milioane de vizualizări.[5] Artistului i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzari de către casa de discuri Roton.[6] În 2007 reediteaza primul album „Iubi - Interfață la realitate” și, la o lună de la lansare, i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzări de către casa de discuri Roton.[7][8][9] În iunie 2010 lansează cel de-al treilea album „Autistul, nu-l mai goniți pe Brâncuși!”, album care în scurt timp atinge un nivel record de vânzari. Artistului i se conferă „Discul de aur” și „Discul de platină” pentru vânzări de către casa de discuri Roton. [10] În anul 2015 reziliază contractul cu Roton. Își creează propria casă de discuri cu ajutorul artistei Alina Manole. În 2017, lansează albumul „Pre@Clasic” la editura „Luna PR & Events”.[11] Pre@Clasic este o reinterpretare a muzicii clasice, albumul fiind gândit și scris în totalitate pentru cvartet de corzi - muzică de cameră și voce. Prin acest album, el inventează un nou gen muzical ce îmbină pop-ul cu muzica preclasică.[12][13] Între anii 2005-2009, la sugestia lui Florian Pittiș, a prezentat la Radio România Tineret o emisiune tip talk-show.[14] Între anii 2007-2009, la invitația lui Marius Tucă, a avut propria rubrică în Jurnalul Național, semnând săptămânal un editorial.[15] A mai semnat editoriale în ziarul Cotidianul. Florin Chilian este cunoscut drept unul dintre artiștii români care s-a implicat activ și constant în numeroase acte de caritate, mare parte din câștigurile obținute prin muzică fiind donate celor care aveau nevoie.[16][16] [17] [18] [19] [20][21] Pentru totalitatea operelor sale muzicale este compozitor, textier și interpret.[22] Este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România și din Marea Britanie.[23]

1 Comment

  1. „Nu intelegenta este o problema in Romania, ci lipsa caracterelor.”
    N. Iorga, 1910

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*